Ozdoby nie tylko świąteczne [#16 zrób to sam ]


Ostatnio naszło mnie na tworzenie. Jakaś taka dusza artysty się odezwała, nie wiem, spłynęła na mie jakaś czyjaś wena, czy coś. W każdym razie chwyciłam byka za roki i korzystam z niej ile wlezie. Mam wrażenie że jakoś inspiracje bombardują mnie z każdej strony. Gdzie nie zerknę, coś wpada mi w oko. I nie, że lecę kupić. Mam żądze zrobienia sobie samej. A co, umim. Mam dwie ręce całkiem sprawne, narzędzia do wykonania, plan, to co mi szkodzi. Albo się uda albo nie. Prawda jest taka że ozdób na święta uzbieranych z kilku lat mam tyle....no nie da się tego opisać. Jest tego w hu. Od szyszek po krasnale, bombki, wieńce, świecące badyle, laski cynamonu, drewniane gwiazdki i w ciul innych dupereli. Co by zatem nie dosypywać więcej drobiazgów i nie wydawać mamony na kolejne mikołaje i świeczunie, zakasałam rękawy i o to co z tego wyszło.

Druciana gwiazda

Tak. Prosta ozdoba jak cudowa cepa. Drut. Kawałek drutu i lampki. Taki minimalizm a jakże piękny. A, i właśnie minimalizm w zasadzie powtórzy się w kolejnej ozdobie ale to zaraz.
Druciana gwiazda ma swoja historię. Nie ma że będzie na skróty. Musi być wprowadzenie. Otóż tężę ozdobę ujrzałam ja w jakimś sklepie ze świątecznymi duperelami. Nie mam pojęcia w jakim i nie dam sobie głowy uciąć że to był sklep stacjonarny czy on line.  Nie wiem. Jednak zrobiła na mnie wrażenie. Wrażenie zrobiła też cena. Bagatela coś kolo 100 zł. O nie. Tyle za drut i lampki?
Finał już znacie. Zrobiłam sama. Czego potrzebujemy?
- szablon gwiazdy w wybranym przez siebie formacie
gwiazda

- gwoździe
- deseczka
- mlotek
- drut o odpowiedniej dlugosci do obwodu gwiazdy
- kombinerki
- jakies 10 min czasu :)

No i lepimy. Gwiazdę wydrukowałam na kalce. Odnalazłam sobie deseczkę na której gwiazda się zmieściła. Przymocowałam do niej kalkę za pomocą gwoździ. Po tak przygotowanym szablonie przeprowadziłam drut - raz z jednej raz z drugiej strony gwoździa. Na koniec skręcamy drut kombinerkami i voila! :) Potem już ogranicza was tylko wyobraźnia. Można nie zdobić, można ozdobić lampkami, tasiemkami, bombkami.


Choinka z desek

Prosta, bardzo minimalistyczna ozdoba a robi niesłychane wrażenie. Tylko trzy deski i lampki. Pytacie jak? Otóż tak, czego potrzeba:
- deski o takich samych długościach, bądź jedna krótsza, dwie takiej samej długości
- lampki
- wkrętarka
- piła
- gwoździe

Z desek tworzymy albo trójkąt równoramienny albo równoboczny, zależy jakie mamy deski. Docinamy pod odpowienim kątem i skręcamy. Taki gotowy szkielet można pomalować, można zostawić w stanie surowym - tak też zrobiłam ja. Do szkieletu z jednej strony wbijamy gwoździe tak, aby zachaczyć na nich lampki. Efekt powalający :) Piękna ozdoba!


Jelonek na ścianę

Zainspirowała mnie sąsiadka szwagierki. Serio. Pani miała przed drzwiami wejściowymi na klatce wystawionego takiego jelonka. Jak boga kocham, miałam chęć zaiwanić i zwiewać. Gdy ochłonęłam, dotarło do mnie że mam możliwości żeby sobie takiego zrobić. Do stworzenia takiej dekoracji potrzebny był projekt. Przeszukałam zatem internety i znalazłam rysunek na podstawie którego powstało cudo.

Czego potrzebujemy?
- dobry program graficzny, u mnie był to Inscape i Rhino
- ploter/frezarka
- kawałek sklejki o wymiarach w jakich ma być jeleń
- pomoc kolegów stolarzy :)

Najbardziej pracochłonne jest wykonanie szkicu - szablonu. Trzeba przygotować odpowiednio plik, który po minimalnej obrubce, wrzucony w program, wytnie nam finalną ozdobe. Mój plik wyglądał tak:
Później wykorzystałam trochę swoje moce przerobowe, resztkę sklejki, frezarkę i małą pomoc stolarza. Efekt jest nieziemski. 


Choinka z gałązek

Taka choinka gościła już pewnie w niejednym domu. W zeszłym roku miałam podobną, ale nieco mniejszą. W tym roku pomysł narodził się na spacerze z psem. Patyków po wielkich wiatrach było co nie miara. Pozbierałam takie różnej długości a potem to już...poszło. Do wykonania choinki potrzeba:
- gałęzie różnej długości
- spray do pomalowania gałęzi
- sznurek, wstążka, żyłka - do połączenia gałęzi
- ozdoby

Patyki układamy sobie na podłodze na kształt choinki. Patyki możemy pomalować lub zostawić w stanie surowym. Wybór należy do was. Następnie wykorzystujemy sznurek bądź żyłkę bądź też cokolwiek innego do związania poszczególnych elementów. Taką choinkę przyozdabiamy wedle gustu - albo tylko lampkami, albo bombkami, tasiemkami, nie ma tu specjalnie jakiś ograniczeń. Prezentuje się bardzo ładnie i jako element wystroju na święta budzi zachwyt. Zawsze jest to coś innego, jeszcze nieopatrzonego :)



 Życzę wam udanych przygotowań, mało stresu i nerwów, dużo cierpliwości i czasu. 

You Might Also Like

21 komentarze

  1. Ciekawe ozdoby świąteczne z wysokiego C ! Super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super blog. Bardzo fajna tematyka jest poruszana na tej stronce. Na pewno będę tutaj częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepięknie, nie mam pytań :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne i oryginalne pomysły. Tylko u mnie będzie ciężko z obsługą programu graficznego :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyglądają :) Zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne ozdoby. Może jeszcze na szybko coś zrobię u siebie podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! na prawdę piękne ozdoby. Takie na święta super na prawdę ! Podobają mi się.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawieszenie lampek na stelażu małego domku to ciekawy pomysł. Fajnie to wygląda przyznaję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne dodatki :) chętnie niejeden z nich widziałabym u siebie w domu. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne ozdoby ;) Co roku staram się jak największą część ozdób świątecznych w moim domu wykonać własnoręcznie. Jakoś tak bardziej przytulny klimat jest. Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię czytać Twojego bloga! Zawsze masz świetne pomysły! I zdecydowanie zainspiruję się Twoimi pomysłami! W tym roku spędzamy z mężem ostatnie dni w naszym starym domu, bo własnie przeglądamy mieszkania w krakowie na sprzedaż i chciałabym żeby te ostatnie święta były wyjątkowo piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No takie ozdoby są super. Myśle, że nie jednej osobie się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne dekoracje! Bardzo podoba mi się Twój blog i chętnie tutaj zaglądam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają naprawdę pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj nie tylko świąteczne, w normalne dni też się świetnie prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne dekoracje. Spokojnie mogą posłużyć cały rok. Ja w sypialni posiadam dekoracyjne lampki, które tworzą przytulny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę przyznać, że zaprezentowałaś super pomysły, szczególnie z tym jelonkiem! Nie ma nic lepszego jeśli chodzi o ozdoby, niż samodzielnie wykonana dekoracja świąteczna. Można kupić gotową ozdobę, ale jak włoży się we wszystko własny czas, to cieszy po stokroć bardziej. :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.